Intervjuu müügikorraldaja eriala õpilasega
Suhtlesime Targoga, kes lõpetab peatselt müügikorraldaja eriala.
Kuidas Sa sellele erialale sattusid?
Ma olen töötanud üle poole oma elust kaubanduses, sellest umbes 15 aastat Rimi Haabersti Hüpermarketis. Võib arvata, et peale keskkooli ma sattusin teenindusvaldkonda, kuna see oli kõige lihtsam valik. Ma tunnistan, et klienditeenindus sobib minu isikuga, sest ma soovin olla inimestele kasulik ja töötada sõbralikus, hoolivas ja kokkuhoidvas kollektiivis – need omadused on kõik olemas minu kallis Rimis.
Ma hindan klienditeenindust kui eriala, mis annab inimesele võimaluse ennast väljendada kui näitleja laval. Seal on võimalus kohtuda eri tüüpi kirevate persoonidega igapäevaselt ja muuta nende päev paremaks. Ma tõden, et teenindaja eriala võiks olla rohkem hinnatud meie ühiskonnas, kuid see annab seda suurema eelise kirglikule esinejale, et kliente meeldejäävalt ja professionaalselt üllatada.
Tootespetsialisti töökoht Rimis võimaldab mul arendada oma meeskonnatöö võimeid ja esmatasandi juhtimist, mida ma tulin täiendama Teko-sse. Selleks andsid mulle inspiratsiooni minu võimekad kolleegid, kes on õppinud müügikorraldust meie koolis ja nüüd töötavad müügijuhi, juhataja ja spetsialistina Rimi Baltic kontoris.
Mis paneb sellel erialal Sinu silmad särama?
Kaubandus on väga muutuv, uuenduste järele janunev valdkond. See nõuab efektiivsust, katsetusi ja paindlikkust – päevad võivad mööduda silmapilkselt tormises kiires töös või mõtteid ragistades erinevate protsesside parenduste kallal. Töös tuleb ette ebaõnnestumisi, kurbust, pisaraid – kuid seda magusam on võit õnnestumises, heas müügis või meeldivas kogemuses. Piisab vaid ühest soojast, sõbralikust kontaktist kliendiga, et muuta mõlema päev paremaks.
Minu jaoks on kõige hinnalisemad mu kolleegid tööl – minu teine pere. Nendega tunnen ma ennast turvaliselt, hinnatuna ja hoituna. Tänu sellele on mul kerge hoida töö ja eraelu lahus. Samas ma leian, et pidevalt muutuv ja tuliselt konkureeriv kaubandusvaldkond annab mulle sädet igapäevaselt ning innustab mind mõtlema uuendustele.
Kuidas kirjeldaksid Teko õpinguid ja kooli õhkkonda?
Ma tunnistan, et tulin kerge kartuse või närvikõdiga Tekosse. Olles 38 aastane ma ei teadnud, kuidas kohanen sellises noortest pulbitsevas keskkonnas. Seda suurem oli mu üllatus juba esimesel päeval, kui meeldiv ja positiivne on õhkkond selles koolis.
Ainuüksi koolimaja ise on muljetavaldav. Kaasaegne, puhas ja stiilne – selle lummav sära tuleb eriti esile karges sügise õhtupimeduses. See annab võimaluse nautida soodsat, kuid head hommikueinet ja lõunamenüüd. Nendele, kes soovivad elamust, on olemas õpperestoran professionaalsete noorte teenindajate ja rikkaliku einega (samuti soodsa hinnaga).
Ma olen väga rahul, et valisin Teko enda haridustee värskendamiseks. Olles esmatasandi juht, pidasin ma paljusid asju enesestmõistetavaks, kuid õpingutega hakkasin kiiresti vaatama neid teise nurga alt ja tegema eneseanalüüse. Inspireerivaks lükkeks on siin aineõpetajad ja kaubandusvaldkonna tipptasemel külalisõpetajad, kellega ma julgustan pidada tundides dialoogi, et võtta pakutust parim. Mitmepoolne infovahetus ja arutelu on tihti tõhusam, kui pika loengu kuulamine.
Lisaks õpingutele pakkus Tallinna Teeninduskool mulle põnevat väljakutset Teko meistrivõistluse näol, kus sain oma oskusi proovile panna ja teada, kui hea meeskonnaliige ma olen. Ainuüksi osalus on võit ja mul õnnestus saada eriauhind. Samuti oli mul huvitav jälgida nii pagarite kui kokkade tegemisi, mis on võrratu janustele meeltele kui ka meisterlik vaatepilt.
Üleüldiselt olen väga rahul, et valisin Teko, mis on samaaegselt kodune, hubane kui ka professionaalne. Paljud eristuvad õppealad loovad värske keskkonna igapäevaselt. Ma tundsin ennast siin oodatuna ja turvaliselt, mille eest tänan kooli meeskonda ja õpilasi.
Rääkides õpilastest pean ma mainima, et müügikorralduse eriala grupikaaslased on väga ägedad! Nad on kirglikud, kogemustega juhid, kes janunevad teadmiste järele. Samas on nad väga head teenindajad ja sõbrad, muutes minu koolipäeva kaasahaaravaks ja lõbusaks.
Kuidas planeerid oma aega töö ja kooli kõrvalt?
Olles isikuna väga mugav ja unistav inimene, on mul kerge teha plaane, kuid raske neid ellu viia. Ma ei ole karjääriinimene, kuid minus peitus soov muutuste ja teadmiste järele, mis viisid mind õppima Tekosse.
Uuendatud müügikorralduse erialal on võimalus saavutada erialane pädevus kahe aasta asemel ühe aastaga, mis meeldis mulle väga. Samas sain ma kiiresti aru, et mul on vaja ennast korralikult distsiplineerida ja teha vaba aja arvelt koolitöid.
Ma tegin ajakava ja järgisin seda, sest koolitööde kuhjumine oleks viinud mind rohkem ummikusse ja stressi. Edasilükkamist ja “viilimist” ma naudin, kuid seda suurem oli mu üllatus, kui said kõik õigeaegselt või varem tehtud ja kui meeldiv oli see tunne – tunne olla sellega edukas.
Kindlasti võib aja planeerimine olla väljakutseterohke töö ja kooli kõrvalt, kui oma tegevuste haldamine on üks esmatasandi juhi oskustest, mida saab sellisel viisil arendada. Kõik oleneb vaatenurgast.
Kuidas on töökoht sinu õpinguid toetanud?
Ma olen väga tänulik oma Rimile, kes võimaldas ja toetas mu õpinguid Tekos. Ma arvan, et kaubandus tervikuna on kõige paindlikum valdkond, kus on hea töötada haridust omandavatel inimestel, kelle soovidele on võimalik vastu tulla töögraafikuga.
Ma tänan oma abivalmit ja toetavat juhendajat, kellega oli sisukas arutada erinevaid praktikaülesandeid. Samuti oma kolleege (teenindusjuhti, kaupluse juhatajat), kes kõik andsid vajalikku infot koolitöödeks, arutlesid erinevate põnevate teemade üle ja võimaldasid mul praktiseerida müügi- ja teenindusjuhina.
Ma olen väga õnnelik, et mul on tööl selline särasilmne, kallis paariline, kes kõik mu töö ära tegi, kui mul oli koolipäev. Suur tänu!