Septembrine spordipäev
1. septembri hommikul olid Tallinna Teeninduskooli koridorid täitunud valjust suminast, mida tekitasid ärevad esmakursuslased. Rühm rühma järel alustati maratoniga, mis läbis Teko kabinettides ja laborites asuvaid kontrollpunkte. Igas punktis lahendas õpperühm konkreetse ülesande. Kui lahendus käes, läkitas lahenduse kontrollija rühma järgmisse punkti. Kõige kiiremini läbisid võistlusraja 011K õppurid, kelle rühmajuhendaja on kutseõpetaja Diane Sarapuu-Kelder.
Vanemate kursuste õpilased alustasid kell 9 rühmade kaupa Tallinna Kuristiku Gümnaasiumi staadionil inimesekõrguse jalgpalli väravasse nügimisega. Kaotajanud võistkonnad saadeti GPS-jooksule. Maksipalli võistluse võitis 021K meeskond, kus palli lükkamisel osales ka rühmajuhendaja Inga Jasmine Isabel Adamson.
Esmakursuslased alustasid kell 8 aulas keerulise ülesandega: tuli moodustada kujund, millel puutus põrandat kümme kätt, kolm pead ja viieteistkümmend jalga. Kõik moodustatud figuurid pildistati ka üles. Huvijuht Silver Tamme sõnul võttis aulas pildistamine kaua aega: „Suur probleem oli leida lahendus – kes kuidas istub, kelle käed on maas ja … kuidas ka 3 pead põrandale saada :)“ Ülesande lahendanud rühm suundus järgmisse punkti ja uus rühm tuli aulasse.
Emakeele klassis testis õpetaja Inga Jasmine Isabel Adamson esmakursuslaste eelmisel päeval rühmajuhendaja tunnis saadud teadmisi, mida nad esimestel õppenädalatel tegema peavad. Kõik rühmad said sellega hakkama.
Õpetajate toas kontrollis projektijuht ja soome keele õpetaja Hele Liiv-Tellmann õpilaste mälu. Mõneminutilise skeemi vaatamise ajal oli vaja meelde jätta õpperühmade tähised. Seejärel pidid osalejad analüüsima erinevaid rühmade tähiseid. Liiv-Tellmanni kinnitusel läbisid kõik kursused katse edukalt. „Haridustasemeid on meil nüüd kolm: põhiharidus, keskharidus ja täiskasvanu,“ tegi Hele Liiv-Tellmann kokkuvõtte. „Saime endale ka mõned uued erialad, nagu majandusteenindaja, müügiteenindus ja müügiteenindaja. Suuliselt kõlas veel eriala pelmeenitegija ning tunnust T peeti peamiselt Teeninduskooli tähiseks.“
Edasi pidid esmakursuslased lavastama foto, kas meditsiinikabinetis, kus ootas kooliõde Anžela Fjodorova, või arhiivis, kus selgitusi jagas arhiivijuhataja Ljudmilla Larina. Foto tegemisel aitas kaasa õpetaja Kaido Tiits, kelle sõnul ülesande lahendamisel demonstreerisid õpilased oma nutikust ja originaalsust. Nalja sai palju.
Arvutiklassis ootas kvaliteedijuht ja õpetaja Ants Viljus, kes lasi arvutis lahendada konnade ülesande. Selleks oli vaja vahetada osavate klikkide abil konnade asukohad kividel. Viljus kiitis õpperühmi 011MT, 011M, 012KM ja T11ME, kellega olid kaasas ka rühmajuhendajad.
Infojuht Erki End kontrollis E-koolis kasutatavate tähiste tundmist. Selle ülesandega said kõige edukamalt hakkama T12K ja 011K.
Õpinõustajad Anne Lainoja ja Ljudmilla Podkolzina küsisid rühmadelt, millises õppehoones toimub neil kolmapäeval esimene tund ja mitme mitterahuldava hindega saab Teko lõpetada? Vastus teisele küsimusele oli samal ajal nii lihtne kui ka karm: lõpetamiseks ei tohi olla mitte ühtki mitterahuldavat hinnet!
Kooli sööklas pani õppeköökide juht Pille Sepp igast rühmast paar liiget laua klaaspinda puhastama. „Töö kiire ja korralik, ainult paberit kulus palju!!!“, kommenteeris Sepp. Sööklast tuli aja peale jõuda Teko Raadiku õppekompleksi (Raadiku 10) raamatukokku. Aega kulus selleks 10-50 minutit, neli rühma said 15 minutiga hakkama. Sellest infost on tulevikus abi tunniplaani koostamisel.
Raamatukogus andsid raamatukogutöötajad Malle Arro ja Olga Zimireva lahendada lünktesti, mis käsitles raamatute laenutamisega seotud tingimusi. Malle ja Olga sõnul said kõik ilusti lüngad täidetud – vene rühmad oskavad ka eesti keelt – vähemasti kamba peale.
Kokalaboris ootasid võistlejaid kokaõpetajad Dina Aarma ja Milvi Kasemäe, kes panid esmakursuslased kartuleid koorima ja tükeldama. Õpetajate sõnul osalesid rühmad kartulite külmtöötlemisel suure õhinaga.
Võimlas läbisid rühmad õpetaja Haili Loige juhendamisel takistusraja, mis ei valmistanud kellelegi ületamatuid raskusi.
Kaubandusklassis korraldas õpetaja Aive Antson mälutesti: millised kaubad on laual? Parima tulemuse said 011KM ja 012K.
Talveaias testis karjäärinõustaja ja kulinaariaõpetaja Anne Mäe maitsetaimete tundmist. „T11KO rühma õpilased olid vägagi teadlikud, leides maitsetaimi ka peenralt – sealt, kus polnud nimesilti juures. Samas ei leidnud aga keegi tillipotist aedtilli, kuigi nimi kopeeriti kasti äärelt,“ nentis Anne Mäe.
Pagar-kondiitri laboris lasid pagar-kondiitriõpetajad Eha Martma ja Sirje Tenok „kondiitrituutut“ keerata. Selle trikiga tulid kõik õpilased toime.
Puhastuslaboris kontrollis puhastusõpetaja Heikki Eskusson 1%-lise lahuse valmistamise oskust. Nobedaimad lahusevalmistajad olid 012PT õpilased.
Teenindusklassis andis kutseõpetaja Maret Reinmets ülesandeks kolm laudlina lauale panna ja siis uuesti kokku voltida nii, et järgmised saaksid sama ülesannet täita. Reinmetsa sõnul ütlesid 2-3 minutiga hakkama saanud rühmade õpilased, et seda tuli teha nii, nagu nad aulas aktusel video pealt nägid. „Tuleb välja, et ka lühikese video vaatamisega on täiesti võimalik õppida ja meelde jätta,“ ütles kogenud õpetaja.
Teadmiste kontrolli maraton lõppes kantseleis, kus sekretär Evelin Rajasalu ja Teko direktriss Meeli Kaldma fikseerisid saabumise aja ning jagasid esmakursuslastele kätte meelespead. Seejärel suunati õpilased Kuristiku Gümnaasiumisse, kus neid ootas hiiglase jalgpall.
Vanemate rühmade hiiglase jalgpalli esikoha teenis 021K rühm, teiseks jäi 031K, kes suutis ainsana reaalselt värava lüüa, ning kolmandaks 023K rühma võistkond.
Lisaks toimus arvestus GPS-mängus, kus lahenduseks oli: „Lisa kiirust, juba finiš“.
T22K: aeg 31 min – I koht
031K: aeg 35 min – II koht
021PK: aeg 53 min – III koht
Esikolmikule järgnesid 032K 48 min (üks vastus vale), 021MT ja 031PK 59 min, 034K 1 tund ja 15 min ning 022PT, 032PT 1 tund ja 19 min. Kuigi 024K aeg oli 46 min, oli neil vastus kirja panemata.