Isiklike rahaasjade planeerimine

Isiklike rahaasjade planeerimine

Eesmärk

  • aidata õpilastel teha edukaid ja ratsionaalseid otsuseid oma rahaasjade planeerimisel;

  • õpilane omab algteadmisi- ja oskusi investeerimisest, mõistab passiivse sissetuleku olemust ning omab piisavaid teadmisi investeerimisega alustamiseks;

  • õpilane teab, millistel juhtudel ja mis tingimustel on mõistlik raha laenata ning milliseid laenutooteid finantsasutused pakuvad, eristades sealjuures laenu- ja liisingutooteid ning mõistes nende eripära. Õpilane tunneb finantsvaldkonnas enamlevinud petuskeeme ja oskab neist hoiduda;

  • õpilane on teadlik kindlustuse põhiolemusest ja mõistab erinevate kindlustusliikide olemust (kodu- ja varakindlustus, reisikindlustus, liikluskindlustus jm), osates valida olukorrale sobiva kindlustustoote ning mõistes välistuste olemust kindlustuslepingutes. Finantsteenuste soetamisel mõistab õpilane võrdlevate pakkumiste tähtsust;

  • õpilane mõistab investeerimisega kaasnevaid riske, teeb vahet erinevatesse varaklassidesse investeerimisel.

Õpiväljundid

  • teab, millistel juhtudel ja mis tingimustel on mõistlik raha laenata ning missugused laene finantsasutused pakuvad. Eristab erinevaid laenutooteid, sh laenu ja liisingut ning oskab analüüsida nende mõistlikkust. Mõistab krediidi kulukuse määra tähendust ning oskab seda arvestada laenuotsuste langetamisel. Teab, mis on intress (sh liht- ja liitintress);

  • mõistab eelarvestamise ja säästmise olulisust raha planeerimisel. Oskab koostada iseseisvalt isiklikku eelarvet. Oskab seada isiklikke rahalisi eesmärke;

  • mõistab kindlustuse põhiolemust. Eristab erinevaid kindlustusliike, mõistab välistuste olemust. Oskab valida sobiva kindlustusliigi vastavalt olukorrale;

  • mõistab investeerimise põhiolemust ning oskab eristada erinevatesse varaklassidesse investeerimist. Mõistab investeerimisega kaasnevaid riske ning omab piisavaid algteadmisi investeerimisega alustamiseks.

Tutvustav video

Video loomisel on kasutatud tehisarul põhinevat tööriista HeyGen.