Kulinaarne-teatraalne õhtusöögi tagasiside
Soovin tänada Tallinna Teeninduskooli hea võimaluse eest, et sain osaleda geomeetrilisel õhusöögil.
Õhtusöögi programm, menüü, esinejad, aatriumi ja laudade kaunistused läbimõeldud, ning moodustasid ühtse teemakohase terviku. Meeldisid lõimitud tegevused õhtujuhtide, solistide, üld-aine õpetajate, eriala õpetajate, aatriumi dekoreerimise jne näol.
Kooli sisenedes tervitati ja tundsin ennast oodatud külalisena, pakuti tervitusjooki ja suupisteid. Meeldis, et alternatiivina pakuti ka alkoholivaba tervitusjooki. Lauda juhatamist minu puhul ei toimunud ja tundsin ennast veidi segaduses. Võib olla jäin ainult mina kuidagi märkamata – ei oska kommenteerida. Sellest hoolimata tundsin ennast oodatuna, lummas pidulikkus, väljapeetus ja detailideni läbimõeldud terviklikkus.
Hoomasin kogu õhtusöögi vältel, et õpilased ja õpetajad tegutsesid sihipäraselt, planeeritult ja kõik tegevused olid läbi mõeldud. Ise olin ennast teadlikult mõtestanud õhtusöögil õppija/õpetaja rolli. Mitte kui külaline ja/või töömaailma esindaja.
Menüü ülesehitus tekitas põnevust ja toitude nimetused haakusid kogu õhtusöögi teemaga – “täht on kuul” , “siga ruudus” jne.
Menüü sisulist poolt, a la toitude maitseid, veini valikut ja kõike sellele ma hinnanguid ei tahaks anda, kuna see on väga subjektiivne. Ma teadlikult ei tulnud õhtusöögile selle eesmärgiga, et hinnata toitu ja pakutavat jooki. Tooksin välja võib olla selle, et kõike oli taldrikul komponentidena liiga palju, liiga palju oli püütud välja tuua erinevaid maitseid, liiga palju tehnikat jne – pearoog koosnes kahel taldriku kokku u. 12 komponendist, desserdi serveerimisel kasutati 5-6 erinevat marja!
Kui koka eriala õpetajaid on huvitatud minu erialasest hinnangust toitude/veini sisu osas maitsetele, serveerimisele ja taldrikul olevate komponentidele, siis ma hea meelega olen avatud seda tegema. Nägin taldrikutel suurt tahet luua, nägin taldrikul pühendumust ja nägin ka kirge. See oli sellel õhtul olulisem minu jaoks kui konkreetne roa maitse, välimus või lõhn.
Tervikuna oli väga positiivne näha õpilaste silmis pühendumust, püüdlikust ja „sära silmis“ . Märkasin läbi meid võõrustavate/teenindavate õpilaste kaudu. Ma tunnetasin seda külalisena ja see oli õhtu puhul kõige olulisim minu jaoks. Samuti avaldas muljet eriala õpetajate, rühmaõpetajate ja kõikide juhendajate pühendumus. Tean praktikuna, milline töömaht ja detailide rohkus ühe analoogse õhtusöögiga töömaailmas kaasneb. Seda enam hindan Teko, kõikide õpetajate, rolli.
Aitäh,
Rene Uusmees