Karjäär algas juhuslikust flaierist

2017. aasta on Oskuste Aasta. Inspiratsioonihommiku ja aasta tegevused avas Tekos meie vilistlane Helen Lednei.

2007. aasta ühel hommikul Levi’se riidepoes töölauda kraamides avastas ta flaieri – Teko kutsus uusi õpilasi kaubanduse töökohapõhisesse õppesse. “Hm, päris huvitav, võiks ju proovida, kui ei meeldi või ei jätku aega, võin sealt iga kell ära tulla,” mõtiskles Helen Leidnei ja otsustas oma paberid Tekosse tuua.
Kümme aastat hiljem Teko aulas õpilaste ees seistes nentis Helen, et Teko flaier määras tema saatuse ja ta on selle üle õnnelik. Tee Tekoni oli mõistagi palju käänulisem, nimelt põhikoolis oli väike Helen enda jaoks elu sihi paika pannud – pärast põhikooli keskkool, siis ülikoolis bakalaureus ning lõpuks magister.
Esialgu nii läkski.  Pärast keskkooli astus Helen Tallinna Ülikooli sotsioloogiat ja sotsiaaltööd ning Tervishoiu Kõrgkooli farmaatsiat õppima. Need valikud olid juhuslikud. Või ikka peaaegu juhuslikult, sest Heleni isa oli alati unistanud, et vähemalt üks lastest läheb meditsiini õppima.

Olen vales kohas

Lednei õppis kaks kuud ülikoolis, kuid iga päev painas teda mõte, see ei ole minu jaoks, olen täiesti vales kohas, kuidas aga öelda vanematele, et ma ei taha enam seal õppida? Kas minna tagasi tööle, sest enne ülikooli suvel ta töötas.
Ema arvas, et täiskasvanud inimene – ise otsustad, mida teed, aga kuidas isale öelda, et tuleb ülikoolist ära. Õigemini ta ei tahtnud isale pettumust valmistada. Samas läks kergemalt – vanemad leppisid tütre otsusega, kes asus Levi’sesse klienditeenindajana tööle, kuni ühel päeval leidis Teko flaieri ning asus meile õppima.
Eriala oli huvitav. “Mind hakkas huvitama, kuidas kaubad kauplusesse jõuavad, kuidas hallatakse ladusid jne,” ütles Leidnei, “siit koolist sain need teadmised, lisaks õppisin samal ajal tööl, sest töökohapõhises õppes on põhirõhk töökohal õppimises.”
Heleni kinnitusel ei tekkinud tal kordagi Tekos õppides mõtet, et midagi on ebavajalik või igav.

Karjäär kogus tuure

Pärast Teko lõpetamist täiendas ta end Lääne-Viru Rakenduskõrgkoolis kaubandusökonoomia erialal, kust sai ühe aastaga rakenduskõrghariduse.
Kuigi ta oli oma elu plaanid kunagi paika pannud, et magister tuleb ka teha, otsustas ta tööle pühenduda, sest korraga õppida ja tööl käia on raske.
Selleks ajaks oli ta Levi’ses kolm aastat kliente teenindanud aga hing ihaldas veel kõrgemalt lennata. Helen kandideeris Rimi peakorteri juhtkonna praktikandiks. Konkurss oli vägev. Konkureerida tuli inimestega, kellel oli raudkõvad paberid taskus ning lisaks Eesti voorule toimusid Lätis kolm pingelist vestlusvooru. Kokku on Rootsi ICA Group’ile kuuluva ICA Baltic AB ainuomandisse kuuluva Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 243 kauplust (Eestis 88, Lätis 119 ja Leedus 36).
Tänaseks on ta Rimis töötanud viis aastat. Sealhulgas kolm viimast aastat on ta õppinud Estonian Business Schoolis, kuhu ta viis oma paberid suurte kõhklustega, sest oli õppinud kutsekoolis ja rakenduskõrgkoolis, Üllatusena EBS vastuvõtukomisjoni liikmed hoopis tunnustasid teda selle tausta eest ja julgustasid õppima.

Suur juhus

“Kaubandus poleks minu juurde tulnud, kui ma poleks juhuslikult leidnud seda Tallinna Teeninduskooli flaierit oma töökohast,” ütles Lednei. “Olen teinud enda jaoks väga hea otsuse.” Viie aasta jooksul on ta liikunud Rimis erinevatel ametikohtadel järjest kõrgemale, alustades juhtkonna praktikandi ametist, edasi tuli ettepanek asuda müügiosakonna juhi ametikohale, siis teenindusüksuse juht, siis kategooriajuht, siis regioonijuht ja praegu töötab Helen projektijuhina, kelle ülesandeks on muuta endised Säästumarketid Rimideks.
Soovitus Rimi ketti tööle kandideerijale: “Uut töötajat tööle võttes vaatan kaubandusealast haridust ja kuidas ta end vestlusel väljendab,” ütles Helen Lednei.

Direktor Meeli Kaldma: Helen on selline vaikselt särav õpilane, kes oskas oma seisukohti kaitsta ja põhjendada, tema kodutöö kliendi pretensiooniga tuli kohe meelde. Mul on hea meel näha praktilisi asju õppinud õpilasi tegemas sellist karjääri. Ise olen ka seda meelt, et kui soovid protsessi juhtida, pead sa detailidest aru saama. Ootan Helenit tulevikus oma kogemusi jagama õpilastele.