Tallinna Teeninduskooli rahvusvahelistumise strateegia 2019 – 2024
Lisa KINNITATUD direktori käskkirjaga nr 1-1/746 28. november 2018. a
Tallinna Teeninduskooli (edaspidi Teko) rahvusvahelistumise strateegia on kooli rahvusvaheliste suhete korraldamise aluseks ja määratleb edasised arengueesmärgid ja
tegevussuunad. Strateegia lähtub Teko arengukavas 2015 – 2020 püstitatud eesmärkidest ja arengukava tegevuskava näitajatest. Strateegia aluseks on võetud Eesti Elukestva õppe strateegia 2020 ja selle kutseharidusprogramm 2015-2020 „Teadmistepõhine Eesti“.
1. Rahvusvahelistumise üldeesmärgid
1.1 Rahvusvahelised tegevused ja rahvusvaheline koostöö on koolielu loomulik osa.
1.2 Rahvusvaheline tegevus toetab kooli konkurentsivõimelisust ja õppe kvaliteedi püsimist Euroopa tasemel.
1.3 Olulised on partnerlussuhete arendamine, koostöö ja õpiränded igas erialavaldkonnas.
1.4 Läbi rahvusvaheliste kogemuste tõstame nii õpilaste kui ka töötajate erialaseid kompetentse ja seeläbi konkurentsivõimelisust tööturul. Mitmekesistame õppetööd,
toetamaks elukestvat õpet. 1.5 Teko on usaldusväärne ja tunnustatud koostööpartner nii uutele kui senistele partnerkoolidele ja ettevõtetele.
1.6 Teko on atraktiivne ja kaasav koostööpartner sidusorganisatsioonidele Euroopas ja mujal maailmas.
2. Tegevussuunad
Tegevus | Tulemus | Elluviijad |
1. Kahesuunaline õpiränne, õpirännete finantseerimiseks projektide kirjutamine ja läbiviimine. | Teko võimaldab oma kooli õpilastele ja õpetajatele iga-aastaseid õpirände võimalusi läbi erinevate Euroopa programmide. Teko pakub kvaliteetset vastuvõtuprogrammi teistele Euroopa kutsekoolide õpilastele ja õpetajatele. | Projektijuht, juhtivõpetajad, erialaõpetajad |
2. Rahvusvaheliste suhete arendamine ja koostöö igas erialavaldkonnas Euroopas ja mujal maailmas. |
Iga valdkonna/eriala õpilasel/õpetajal on võimalus valida erinevate riikide praktika/stažeerimisvõimaluste vahel. Tekol on partnerid nii Euroopas kui ka mujal maailmas. |
Projektijuht, juhtivõpetajad |
3. Rahvusvaheliste koostööprojektide valmidus. | Teko osaleb ja on avatud osalema koostööprojektides ning on valmis olema ise projektide eestvedaja vajaliku teema/valdkonna olemasolul. | Juhtivõpetajad, projektijuht, direktor |
4. Rahvusvahelisestel kutsemeistrivõistlustel osalemine. Õpilased võistlejatena, õpetajad ekspertidena. | Võimalus võrrelda erialaseid kompetentse ja oskusi teiste riikide samaväärsete koolidega. Õpilaste ja õpetajate kompetentside tõus. |
Osalevad õpetajad ja õpilased |
5. Koostöö kolmandate riikide toetuseks. | Osaletakse vähemalt ühes kolmandate riikide kutseõppesüsteemi arendamise programmis, toetades seeläbi arengut nii kooli kui ka õpetaja-õpilase tasandil. |
Direktor ja projektitegevuse eest vastutaja |
6. Osalemine rahvusvahelistes organisatsioonides. | Osalejad toovad kooli tagasi parimad kogemused ja tähelepanekud õppekavade arenduseks. |
Direktor |
7. Õpilaste erialavälise rahvusvahelise koostöö soodustamine. | Õpilastel võimaldatakse osaleda erinevates Euroopa Noortele mõeldud projektides ja julgustatakse neid ka ise projekte läbi viima. |
Projektijuht, huvijuht |
8. Õpilasesinduse ja välispraktikatel osalenud või suunduvate õpilaste kaasamine õpilaste vastuvõtul. | Õpilasesindus ja kooli õpilased tutvustavad välisriikide õpilastele kooli, Tallinna linna ja Eestit. |
Projektijuht, huvijuht |
3. Tulemusnäitajad aastaks 2024
- Teko õpilastest osaleb igal aastal vähemalt 15% õpilastest õpirännetes.
- Teko õpetajatest/spetsialistidest osaleb igal aastal vähemalt 25% õpetajatest/spetsialistidest projektides ja õpirännetes.
- Teko juhtivõpetajatest 100% osaleb minimaalselt 1 kord aastas rahvusvahelisel töölähetusel, koolitusel, seminaril või õpirändes.
- Igal aastal annab igas erialavaldkonnas vähemalt 1 välislektor loengu või viib läbi praktilise tunni.
- Teko võtab aastas vastu vähemalt 5 gruppi välisriigi õppijaid ja/või õppejõude.