Hea teenindaja
Andreas Evert Kozlov, «Professional Server. Job Qualifications» kokkuvõte
Teenindusmaailmas pole erialane haridus tegelikult nii oluline, kuid see aitab palju teenindaja töö tõhususele kaasa. Kooli lõpetamine ei tee kellestki kohe kindlasti head teenindajat, aga see annab korraliku põhja, millelt ennast edasi arendada perfektsuse poole. Hea teenindaja teab, mida ta müüb, milline on klientuur ja mis hinnaga ta oma teenust müüa saab. Kliendid väärtustavad seda, kui teenindaja tunneb ka oma valdkonna pisidetaile. Need ongi tihtipeale just see faktor, millega teenitakse jootraha. Suurt rolli mängivad ka üldine suhtumine ja tugev närvikava. Kui teenindajad hakkaks nutma iga kord, kui nad peavad oma mugavustsoonist väljuma, siis meil ei oleks teenindajaid. Teenindus ongi oma mugavustsoonist väljumine kliendi mugavuse tagamiseks.
Hea teenindaja võtab alati ohjad enda kätte, kui ta näeb, et meeskonnas on nõrgemad lülid. Näiteks, et kolleegil on parasjagu üks laud ja ta saab vaevu sellegagi hakkama, uksel ootab inimene ja sa näed, et kolleeg isegi ei vaata sinna poole. Siis lähed võtad selle kliendi vastu, mis sellest, et sul juba on kolm lauda. Klient peab saama teenidatud vaatamata tema vanusele, välimusele või rassile. Raske on kõige selle sees positiivseks jääda, aga teenindaja taset näitabki see, et ta suudab igas olukorras jääda rahulikuks ning professionaalseks. Ka siis, kui klient on täielik barbar tuleb jääda tema vastu viisakaks ning suhtelda konflikte vältivalt. Tihtipeale aitab selliste klientide vastu huumor, ent see peab olema ülimalt peen ja läbimõeldud, et ta mitte mingil juhul ei solvuks ega minema jalutaks.
Iga kliendiga on vaja suhelda erinevalt, hea teenindaja saab paari lausega aru, kellega on tegemist ja kuidas kliendilt võimalikult hea tellimus saada. Öeldakse, et inimene õpib kogu elu ja kõige parema tõestuse saab mõte just teenindaja töös. Iga klient on võimalus ennast arendada ja midagi uut õppida, lisaboonusena ka võimalus ennast tundma õppida. Kõige selle juures peab teenindaja jääma ausaks ning jätma endast ja ettevõttest hea mulje.