Toitude ja jookide valik menüüs ei ole väga lai, teeninduson korraldatud kas iseteenindusena (lõunaeine buffet-lauas) või osalise teenindusena söögilauas. Võib olla ka kombineeritud teenindus – osa söögisaali eraldatud iseteeninduse jaoks, osas teenindatakse lauas või siis näiteks salatid on iseteeninduslauas, ülejäänud menüü osas teenindatakse lauas (vt joonis 1).
Teenindavad kelnerid või ettekandjad.
Klientideks on konverentsidest, seminaridest ja muudest kogunemistest osavõtjad, ümberkaudsete firmade töötajad, ärilõunate korraldajad, rühmaturistid ja muud püsi- ja juhukliendid, kellele restoranilõuna taskukohane.
Joonis 1. Restoran
Neis ettevõtetes pööratakse tähelepanu erinevate kliendirühmade soovide ja vajaduste rahuldamisele. Tavaliselt on eraldi pakkumised igapäevastele lõunastajatele ehk püsiklientidele (näiteks päevapakkumine, päevapraad, päevastalat jne), lastele (lastemenüü), eritoiduvaliku vajajatele (toitude juures märkus G – gluteenitu, VL – väikese laktoosisisaldusega, L – laktoositu, T –taimne jne).
Hinnatase on mõõdukas.
Näited